20 aprilie 2012

spaghete cu creveti si dovlecel


Spaghetele cu creveti si dovlecel au carnea mea preferata (crevetii), una dintre legumele mele preferate (dovlecelul) si carbohidrati. Yei. Ce poate fi mai bun? :) In plus sunt rapide, simple de facut si sanatoase, daca nu prajiti dovlecelul in tone de ulei :D Acestea fiind zise, pentru doua portii aveti nevoie de:

  • o mana de spaghete
  • 1 dovlecel mic
  • vreo 12-15 creveti mari
  • 2 catei de usturoi
  • parmezan
  • ulei de masline
  • fulgi de ardei iute
  • sare
  • piper

Crevetii
se curata, se spala si se pun pe un servetel de hartie ca sa absoarba apa. Imi plac la nebunie crevetii nefierti pentru ca sunt transparenti si cruzi. Daca nu gasiti nefierti sunt foarte buni si cei fierti, adica roz. Creveti nefierti se gasesc cateodata in supermarketuri sau puteti incerca piata de peste de la Obor. Eu am redescoperit piata asta anul trecut si e minunata. Am gasit inclusiv langustine acolo! 


Se pun la fiert spaghetele cu putina sare in apa. Mie imi plac al dente, asa ca nu le las foarte mult la fiert. Dureaza 5 sau 10 minute, in functie de cat de mare e focul, dar sfatul meu e sa gustati :) Asa sigur stiti cand sunt gata. 


Intre timp, pe acelasi aragaz, in tigaia vecina se pune la prajit, in cateva linguri de ulei, dovlecelul taiat cuburi. Nu il curatati de coaja pentru ca e foarte buna si sanatoasa. Prajiti-l cateva minute, cat sa nu apuce sa isi schimbe culoarea, apoi adaugati crevetii si cateii de usturoi taiati felii subtiri, asezonati cu niste fulgi de ardei iute, sare si piper. Nu ii prajiti prea mult! Crevetii sunt gata in cateva minute. Daca aveti creveti cruzi, cand devin roz sunt gata. Daca ati luat creveti roz (gata fierti), nu ii lasati mai mult de 2-3 minute pe foc.


Turnati pastele fierte in tigaie, amestecati si transferati in farfurii. Niste parmezan ras deasupra si asta e tot. V-am zis ca e rapid? :)


Buon appetito!

Niciun comentariu: