29 august 2012

Thassos - partea a doua


Daca mergeti o saptamana in Thassos nu veti avea timp sa vedeti tot, dar cu un pic de incapatanare puteti vedea o mare parte a insulei. O sa va povestesc ce ne-a placut noua cel mai mult :)
Am stat in Thasos sau Limenas, adica in capitala insulei, un satuc cu suficiente atractii si plaje in jur. Al doilea mare 'oras' al insulei e Limenaria asa ca pentru a evita confuzia o sa ii spun Thasos orasului/satului Limenas.

Portul din Thasos

Ne-am straduit mult sa gasim un hotel cu o plaja la o distanta de mers pe jos si in final am sfarsit prin nu a merge niciodata la plaja respectiva pentru ca insula are vreo 40 de plaje una mai faimoasa si mai frumoasa decat alta :) Asa ca in fiecare zi am fost la alta plaja si am facut un cocktail placut de plaja si explorari de sate pitoresti. 

Plajele

Golden Beach
Golden Beach este cea mai mare plaja. Ce nu mi-a placut a fost ca erau destul de multe viespi. In mijlocul insulei se cresc albine. Partea buna este ca va puteti achizitiona o miere extraordinara, cu arome (nuca, portocale, pin etc). Partea proasta este ca va pot sacai albinele sau viespile...

Plaja pustie - priceless and nameless. Actually we're clueless :D
Daca cautati putin puteti da peste o plaja pustie cum e cea de mai sus. Ce-i drept, probabil va fi mai greu accesibila. Cea de sus avea o rapa foarte abrupta si in crocsii de plaja nu ne-am aventurat pe deal in jos. Plus ca venisera alti doi turisti care vroiau si ei acolo si s-a cam stricat feng-shui-ul....

Marble Beach
De Marble Beach am auzit de la prieteni ca e fabuloasa. Din pacate toata lumea a auzit acelasi lucru si a fost cea mai aglomerata plaja de pe insula. Dupa o dimineata de inghesuiala nu stiam cum sa plecam mai repede de acolo. Practic e o plaja aflata langa o cariera de marmura, pe care s-a turnat marmura maruntita, atat in apa cat si pe plaja, de unde si culoarea fabuloasa a apei. E interesant sa mergi acolo, dar mergeti dis-de-dimineata. Pe la pranz va fi foarte greu sa gasiti un sezlong liber... Noi ne-am simtit ca acasa. Inghesuti si cu romani in stanga si in dreapta, asa ca in restul vacantei ne-am bucurat de plajele 'banale' cu nisip :D dar mult mai putin aglomerate.

plaja de la Skala Marion
In afara de plaja din Limenaria care era cu pietre... toate plajele la care am am fost aveau nisip fin, iar  cea de la Skala Marion avea cel mai fin nisip. Pestisorii inotau pana la mal. Dap. Nu exagerez. Desi unii, rai, spun ca imi place sa exagerez. Nu'i adevaraaat! Deci puteai sa swim with the fishies!!!  :) Iar nisipul era ca de zahar, asa cum zicea ghidul din hotel :) Si nici nu era aglomerata, dupa cum se vede din poze.

Cel mai mult am dat 5 euro pe 2 sezlonguri si o umbrela, iar in unele locuri ne-au dat si 2 bauturi in banii astia. Deci fata de meleagurile noastre si mai 'eftin si mai bun. Pam pam.

Mancarea

Sa continuam cu ce e cel mai important :) Cel mai bun restaurant la care am mancat a fost Thassian Doukas din Thasos. Tot in Thasos, in port, am mancat la doua restaurante cu scaune albastre care aratau foarte dragut. Au fost oribile si mancare si serviciul. Deci nu mergeti!!! Alt restaurant bun in Thasos este Mesogeios unde am mancat in prima seara si am inceput cu halloumi, o branza despre care eram eu foarte curioasa si nu am fost dezamagita :D

rosii cu halloumi la gratar - delish

Berea locala. Foarte buna si ieftina 2-3 eur berea mare. 

Creveti la gratar cu orez. Cel mai bun fel de mancare al vacantei. La o terasa pe plaja Golden Beach. 

souvlaki cu o bautura neidentificabila... limonada?

Daca nu stiti ce e souvlaki, eu nu stiam si am tot intrebat chelnerii fara mare izbanda, ei bine sunt frigarui. Din ce am inteles eu, tipic e de porc, dar se gaseste si de pui. A a mancat de mai multe ori. Eu aveam alte feluri de bifat :)

feta cu ulei de masline, la cuptor

miel la rotisor

salata greceasca

biscuiti cu spanac, susan si alte bunataturi neidentificabile

mici grecesti cu iaurt
Cea mai prost fotografiata mancare sunt micii, dar au fost atat de buni ca nu ii puteam exclude doar pentru ca au fost pozati pe intuneric. La Thassian Doukas. Combinatia cu sosul de iaurt a fost pe cat de insolita pe atat de buna. Va recomand!


Satele

In interiorul insulei sunt sate mai putin asaltate de turisti decat plajele, sate pitoresti unde puteti cumpara direct de la producatori ulei de masline organic, miere sau condimente. Checked, checked, checked :)

Theologos este un sat aflat in mijlocul insulei. Cu strazi inguste si case pitoresti, miere de albine si miei la rotisor. Are si niste muzee, dar din pacate erau inchise seara cand am ajuns noi. Am incercat acolo mielul lor la rotisor. Sa zicem sa imi place mai mult la gratar, dar poate e o chestie de gust...

casa in Theologos

casa in Theologos

Kazaviti mi-a placut cel mai mult dintre toate satele. Daca ar fi sa va imaginati un sat de poveste, asta e. Casele sunt in stare perfecta, au mosi si babe in balcone, iar centrul satului avea mese intinse sub copaci de aveai senzatia ca ai nimerit la oameni in curte. Adorabil. Ne-am oprit la o terasa unde am baut un frape si ni l-au adus intr-un taler care parea parte dintr-un cantar!

Strada in Kazaviti

Usa in Kazaviti

Centrul satului Kazaviti

Scari in Kazaviti

Panagia are o Pestera a Dragonului pe care nu am gasit-o.... Engleza nu e chiar punctul forte al grecilor. Si nici indicatoarele... Dar am gasit stradute intortocheate si colorate, bling blinguri, covrigii aia dementiali de mai sus la care daca are cineva o reteta platesc bani buni, asa ca a meritat drumul :)

La racoare in Panagia

Discutii importante :)



Biserica din Panagia



Ce sa faci cand termini si cu plajele si cu satele

Puteti merge sa calariti in Skala Rachoni. Yes, we did :D


Daca stati in nordul insulei puteti merge intr-un tur de o zi cu barca in jurul insulei. Probabil sunt si in sud tururi, dar cum noi am stat in Thasos, am luat de acolo barca. A costat 30 de euro de persoana si a meritat pe deplin. Am fost la plaje unde nu puteai ajunge decat cu barca, am facut plaja pe barca, am vazut TOATA insula de jur imprejur si am mancat gratar pe barca :D

E aia mare, nu aia mica :D
parasailing la Golden Beach. bifat. fabulos :)









Priveliste din padurea de pe munte de unde am adunat coni de brad :D


Am ramas cu o nelamurire in legatura cu o asa-zisa Magic Forest. Am ajuns pe inserat la un lac de langa Skala Maries, un sat banal pentru care nu va recomand sa bateti drumul. Lacul asta trebuia sa fie extraordinar si sa aiba o cascada... Nu am gasit cascada nici noi, nici ceilalti turisti pierduti pe acolo, iar lacul era cel mult o balta... Avea in schimb o asa zis Magic Forest langa el. Am urmarit indicatoarele, adica un scris cu rosu pe pietre. Intai Magic Forest, apoi a ramas doar sageata rosie pana cand ne-am afundat destul in padure, au disparut si poteca si sagetile si nu se mai auzeau decat niste clopote pe care le-am socotit de capre. Doar ca nu erau capre. Si se intuneca. Asa ca eu am zis ca prea arata ca filmele alea la care nu ma uit si am facut cale intoarsa repede. Deci stie cineva ce e cu padurea aia? Anybody? Brrr. 

Per total Grecia a fost o surpriza foarte placuta. As mai merge. Ca sa vezi ca nu e bine sa ai prejudecati. Asta daca mai era vreun dubiu pe tema asta :D

Niciun comentariu: